Planuje się modernizację linii kolejowej numer 143, biegnącej od Kalety do Wrocławia Mikołajowa, przechodzącej przez miejscowości takie jak Kluczbork, Wołczyn czy Namysłów. To perspektywa zmian zwłaszcza dla dwóch jej odcinków, które są w najgorszym stanie technicznym. Istnieje nadzieja, że uda się uzyskać więcej środków na remont.

Dla tych, którzy regularnie pokonują 100-kilometrową trasę z Kluczborka do Wrocławia, ta wiadomość jest szczególnie istotna. Dwa fragmenty: Kluczbork-Wołczyn oraz Bierutów-Oleśnica znajdują się w najgorszym stanie technicznym na terenie całego kraju.

Piotr Pośpiech, wicewojewoda opolski, od początku swojej kadencji stara się o przeprowadzenie remontu tej linii. – To przedsięwzięcie ma dla nas kluczowe znaczenie. Blisko 200 tysięcy mieszkańców, głównie z północnej części województwa opolskiego, korzysta z tej trasy – podkreśla Pośpiech.

Obecnie podróż pociągiem z Kluczborka do Wrocławia trwa dłużej niż pół wieku temu. – W moim dzieciństwie podróż trwała godzinę i pięćdziesiąt minut. Dzisiaj czas ten wydłużył się do dwóch i pół godziny – wyjaśnia wicewojewoda Pośpiech. – To jest sytuacja nieakceptowalna.